نحوه دریافت اینترنت ماهواره ای Starlink

نحوه دریافت اینترنت ماهواره ای Starlink

سرویس اینترنت Starlink مبتنی بر ماهواره سرعت بسیار خوبی را تقریباً در همه جا باز می کند. در اینجا آنچه باید بدانید و چگونه شروع کنید آمده است

 بسیاری از مردم با اتصال بین 25 تا 40 مگابیت بر ثانیه از طریق DSL یا خدمات مشابه گیر کرده اند.
حتی پرزیدنت جو بایدن نیز به این واقعیت اشاره کرده است که 35 درصد آمریکایی‌های ساکن مناطق روستایی به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند. و طبق سرشماری ایالات متحده، بیش از یک چهارم میلیون آمریکایی هنوز از اتصال تلفنی استفاده می کنند. بدتر از آن، 13 میلیون نفر اصلاً به اینترنت دسترسی ندارند.
اگرچه 25 مگابیت در ثانیه برای یک یا دو نفر برای بررسی ایمیل و رسانه های اجتماعی خوب است، اما برای بازی آنلاین یا پخش ویدیوی 4K کافی نیست. و اگر بیش از دو نفر در خانواده شما بخواهند آنلاین شوند چه؟ خوب، با روزهای قدیم که مجبور بودید سر خواهر و برادرتان فریاد بزنید تا تلفن را برای استفاده از مودم شماره گیری خود بردارید، تفاوتی ندارد.
هنگامی که اخیراً از یک شهر یوتا که به خوبی متصل بود به منطقه روستایی بسیار بیشتری در آیداهو نقل مکان کردم، دقیقاً با این مشکل روبرو شدم. اما چروک دیگری وجود داشت: شغل من – کار از راه دور برای یکی از سایت‌های پیشرو در بررسی فناوری در جهان – نسبت به چک کردن ایمیل یا پخش ویدیوی گاه به گاه یوتیوب، تقاضای بیشتری برای اتصال خانه‌ام دارد. به عنوان مثال، فرآیند آزمایش لپ‌تاپ‌ها اغلب شامل دانلود 70 گیگابایت داده در روز است! بدیهی است که سرعت 40 مگابیت بر ثانیه (در بهترین حالت) که ارائه دهندگان DSL محلی در جنوب شرقی آیداهو از من نقل کرده اند، آن را کاهش نمی دهد.
خوشبختانه، جایگزین جدیدی در بازار وجود دارد: Starlink، سرویس اینترنت مبتنی بر ماهواره از SpaceX ایلان ماسک. با وعده‌های سرعت 150 مگابیت بر ثانیه و نصب ساده، بخش مهمی از زندگی من با فناوری سنگین از شهر و داخل کشور بوده است. (همچنین مورد علاقه خوانندگان PCMag است.)

چگونه می توانید Starlink را دریافت کنید؟
دریافت Starlink برای خانه شما دشوار نیست. به سادگی باید از Starlink.com بازدید کنید و تأیید کنید که مکان شما تحت پوشش منطقه خدمات Starlink است - به آسانی وصل کردن آدرس خود به نقشه پوشش SpaceX - و سپس ثبت نام برای این سرویس.
ثبت نام اولیه چند لحظه طول می کشد. شما فقط باید آدرس فیزیکی و اطلاعات کارت اعتباری خود را ارائه دهید. به عنوان بخشی از ثبت نام، متوجه خواهید شد که آیا می توانید کیت Starlink خود را در بازه زمانی معمول 2 هفته ای انتظار داشته باشید یا اینکه برای مدت زمان نامشخصی در لیست انتظار قرار می گیرید.
وقتی ثبت نام کردم، کاملاً انتظار داشتم که در لیست انتظار قرار بگیرم، زیرا دیگر کاربران آیداهو را به صورت آنلاین دیده بودم که در مورد هفته ها یا ماه ها انتظار برای کیت Starlink خود صحبت می کردند. با این حال، من هرگز آن تاخیرها را تجربه نکردم و کیت خود را دو هفته پس از ثبت نام دریافت کردم.
و تهیه کیت سخت ترین بخش کل فرآیند است. صورتحساب ماهانه ساده است و به صورت آنلاین انجام می شود. این یک پرداخت خودکار است، بنابراین می توانید آن را تنظیم کنید و پس از ثبت نام اولیه آن را فراموش کنید. و هر زمان که آماده توقف خدمات باشید، می‌توانید آن را از طریق همان پورتال وب، بدون هزینه فسخ زودهنگام یا جریمه لغو، مدیریت کنید.

Starlink چقدر هزینه دارد؟
وقتی برای Starlink ثبت نام می کنید، قرارداد اجاره تجهیزات را آنطور که مثلاً با یک شرکت کابلی امضا می کنید، امضا نمی کنید. در عوض، سخت افزار Starlink را از قبل خریداری می کنید. نسبتاً گران است (599 دلار، به علاوه 50 دلار هزینه جابجایی)، اما هیچ هزینه تجهیزات مکرری وجود ندارد. سپس خدمات 110 دلار در ماه تا زمانی که شما خدمات را می خواهید هزینه می کند. هیچ قرارداد بلندمدتی وجود ندارد و می توانید در صورت نیاز متوقف شوید و شروع کنید.
چه چیزی در کیت Starlink وجود دارد؟
کیت Starlink همه چیزهایی را که برای شروع به کار نیاز دارید ارائه می کند: یک دیش Starlink، یک پایه دیش و یک واحد پایه روتر Wi-Fi. همچنین شامل یک کابل برق برای واحد پایه و یک کابل 75 فوتی برای اتصال روتر به دیش است.
لوازم جانبی اضافی از طریق Starlink در دسترس است، از جمله کابل های طولانی تر، سخت افزار نصب اضافی، و آداپتورهایی برای اتصال سایر تجهیزات از طریق اترنت استاندارد.

جعبه شامل یک برگه دستورالعمل نسبتاً ساده با تصاویر و بدون متن است (به جز نشانی اینترنتی پشتیبانی Starlink). اما این صفحه برخی از جزئیات دقیق را به شما نشان نمی دهد. به عنوان مثال، دکل ظروف در سه پایه نصب شده در جای خود کلیک می کند، اما ابتدا باید کابل را از سه پایه عبور داده و آن را به دکل ظرف وصل کنید. کابل دارای دو سر است، هر دو با یک نوع رابط، اما با شاخه های متفاوت. این امر باعث می‌شود که صاف نگه داشتن کدام انتها به داخل ظرف و کدام انتهای به واحد پایه کاملاً ساده باشد. همه شاخه ها دارای مهر و موم های مقاوم در برابر رطوبت هستند و باید در برابر آب و هوای نامساعد مقاومت کنند.
فرآیند راه‌اندازی بسیار سریع است (بعد از باز کردن جعبه، اتصال زنده طول نمی‌کشد)، اما تنظیم دقیق موقعیت ظرف برای عملکرد بهینه ممکن است بیشتر طول بکشد.

وقتی جعبه کیت Starlink فوق الذکر را باز می کنید، باید چند چیز در داخل آن مشاهده کنید: دستورالعمل های راه اندازی، دیش گیرنده Starlink، پایه نصب، روتر Wi-Fi، و یک کابل 75 فوتی برای اتصال دیش و روتر.

روتر دارای یک کابل برق است، اما دیش نیازی به آن ندارد - از کابل اتصال تکی برای تامین برق و داده استفاده می کند.

روتر وای فای Starlink کلید اتصال به اینترنت سریع جدید شما است و به عنوان واحد پایه برای پر کردن خانه شما با اینترنت Starlink عمل می کند. شما باید با پیروی از همان دستورالعمل برای قرار دادن روترهای استاندارد Wi-Fi، نقطه خوبی برای روتر پیدا کنید.

در پایین دو اتصال وجود دارد: یکی برای برق و دیگری برای اتصال به دیش Starlink. هیچ پورت اترنت برای اتصالات سیمی وجود ندارد. و به جای چندین نشانگر درخشان که در یک مودم کابلی استاندارد می بینید، واحد Starlink فقط یک نشانگر دارد که روشن بودن روتر را به شما نشان می دهد. و حتی در جلوی دستگاه قابل مشاهده نیست - در پایین، در کنار اتصال کابل است. اگر می‌خواهید بررسی کنید که سیستم Starlink شما آنلاین است، باید از برنامه تلفن هوشمند همراه (برای اندروید و iOS) استفاده کنید.

نحوه نصب Starlink

دیش، پایه و کابل را جمع کنید
هنگامی که کیت Starlink خود را باز کردید، باید ظرف و پایه نصب را مونتاژ کنید. با جدا کردن کابل اتصال از دیش شروع کنید: به برق متصل می شود و باید آن را از برق بکشید تا دکل ظرف را در پایه نصب قرار دهد.

سپس، دکل ظرف را در پایه نصب قرار دهید. مراقب باشید که شیار روی دکل را با ریل مربوطه در داخل پایه ردیف کنید.

هنگامی که دکل در جای خود قرار گرفت، کابل رابط 75 فوتی را با کانکتور دوشاخه مستقیم وصل کنید. همانطور که گفته شد، دو سر کابل از کانکتورهایی با شکل متفاوت استفاده می کنند، بنابراین تعیین انتهای صحیح باید ساده باشد.

حتما کانکتور کابل را به اندازه کافی وارد کنید. هنگامی که دوشاخه به درستی در پریز قرار می گیرد، باید یک کلیک مشخص بشنوید

تمام ظرف و پایه مونتاژ شده به اندازه کافی برای من آسان بود که بتوانم خودم حمل کنم و در اطراف حرکت کنم.

یک موقعیت خوب برای ظرف پیدا کنید
مرحله بعدی نصب و قرار دادن دیش مونتاژ شده برای دریافت بهینه ماهواره است.
با استفاده از برنامه Starlink موقعیت خوبی پیدا کنید. این یک ابزار تعاملی دارد که به شما کمک می‌کند موقعیت مناسب یک ظرف جدید را پیدا کرده و اعتبار آن را تأیید کنید، اما درک دستورالعمل‌ها به اندازه کافی آسان است. شما نیاز به یک منظره بدون مانع از آسمان، با حداقل 100 درجه فضای بدون مانع در بالا و اطراف ظرف دارید. یک نوار بزرگ بدون مانع از آسمان ضروری است زیرا ظرف یک جهت ثابت را حفظ نمی کند. اگرچه آن را در یک مکان نصب می کنید، دیش دارای یک موتور است و برای حفظ ارتباط با ماهواره های عبوری تنظیم می شود.

برخی از ایده‌ها برای نصب مکان‌ها عبارتند از یک میدان باز، یک پشت بام، یا برخی سازه‌های مرتفع دیگر (مانند یک تیر) که بالای موانعی مانند نرده‌ها، ساختمان‌ها و درختان قرار دارد.

با برنامه Starlink، از دوربین گوشی خود برای اسکن ناحیه مشاهده ظرف استفاده می کنید. این فرآیند شامل نشان دادن دوربین به سمت آسمان است، که ممکن است نیاز به موقعیت‌یابی خلاقانه از جانب شما داشته باشد تا به شما اجازه دهد صفحه را مشاهده کرده و دوربین را حرکت دهید. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید دوربین تقریباً در موقعیتی مشابه با ظرف قرار گیرد که تقریباً ارتفاع آن تا زانو است. ساده ترین راه برای انجام این کار این بود که روی زمین دراز بکشم و در حین اسکن کردن منطقه، به تلفنم نگاه کنم.
این برنامه شما را در این فرآیند راهنمایی می کند، که در طی آن دوربین را به سمت آسمان بگیرید، سپس لبه های بیرونی آن ناحیه قابل مشاهده را جارو کنید. این برنامه نقاط سبز رنگ را روی صفحه نمایش قرار می دهد تا نواحی اسکن نشده را در میدان دید ظرف نشان دهد و یک فلش مفید به شما نشان می دهد که در مرحله بعد چه ناحیه ای را اسکن کنید.
هنگامی که مقدار کافی آسمان را اسکن می کنید، برنامه مدتی طول می کشد تا داده ها را پردازش کند. پس از چند لحظه شکستن اعداد، به شما می گوید که آیا می توانید از آن موقعیت دریافت واضح دریافت کنید یا خیر.

ظرف را سوار کنید

پس از اسکن و تأیید موقعیت خود، نوبت به نصب دیش می رسد. برای تاسیسات اولیه مانند من، این به سادگی مستلزم قرار دادن پایه ظرف روی زمین است. اما ممکن است فضای باز مورد نظر من را نداشته باشید یا در محله‌ای زندگی کنید که در آن احساس امنیت کنید و ظرف 600 دلاری خود را در حیاط بگذارید.
پایه نصب شامل سوراخ هایی در هر چهار پا برای پیچاندن ایمن است. می‌توانید از آن‌ها برای اتصال پایه به سقف یا سازه ثابت و همچنین چسباندن آن به زمین استفاده کنید. کیت شامل پیچ و مهره نیست، شما باید خودتان آن ها را تهیه کنید. برای گزینه‌های نصب جایگزین، مانند روی یک میله یا مجموعه نصب بشقاب ماهواره‌ای قبلی، باید یک آداپتور اضافی تهیه کنید.
اگر نگران آب و هوا، به ویژه یخ و برف هستید، ظرف Starlink دارای یک بخاری داخلی است که دمای انجماد را حس می کند و گرم می شود تا هرگونه مانع یخ زده روی سطح را از بین ببرد.
کابل را اجرا کنید
هنگامی که دیش در موقعیت خود قرار گرفت، باید کابل را به روتر بکشید. برای اکثر کاربران، این به معنای اجرای کابل به خانه شماست. برای راه‌اندازی اولیه، کابل را از طریق یک پنجره باز هدایت کردم: این یک راه‌حل ساده (و موقتی) است، اما خوب کار می‌کند.
گزینه های دیگر عبارتند از سوراخ کردن از طریق دیوار بیرونی. Starlink لوازم جانبی برای عبور کابل از دیوارهای استاندارد و دیگری برای دور زدن سنگ تراشی یا بتن می فروشد.
هنگامی که کابل را وارد خانه خود کردید، فقط باید آن را به روتر Wi-Fi وصل کنید

برای این کار، از اتصال دوشاخه زاویه ای روی کابل رابط 75 فوتی استفاده کنید. بار دیگر، این اتصال پلاگین شکل خاصی دارد که باید به شما در شناسایی آن کمک کند. فقط به روتر Starlink و فقط در جهت مناسب وصل می شود

همچنین باید کابل برق روتر را وصل کنید که هم روتر و هم دیش را تغذیه می کند.
هنگامی که اتصال شما فعال است و روتر در حال اجرا است، به برنامه Starlink بازگردید. در آنجا می توانید وضعیت اتصال شبکه خود را کنترل کنید.

چند لحظه طول می کشد تا دیش به ماهواره های بالا متصل شود، پس صبور باشید. این یک فرآیند سریع (اما نه آنی) است. هنگامی که ظرف اتصال برقرار کرد، برنامه به شما اطلاع می‌دهد که آنلاین هستید و از شما می‌خواهد نام و رمز عبور Wi-Fi خود را تنظیم کنید.

Starlink چقدر سریع است؟
پس از انجام تمام این مراحل، باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. فقط توجه داشته باشید که سرعت های وعده داده شده ممکن است فوراً در دسترس نباشند. پس از مراحل نصب، ممکن است 12 ساعت کامل طول بکشد تا سیستم Starlink به عملکرد مطلوب برسد. در طی آن دوره، سیستم آخرین درایورها را دانلود می کند. ماهواره های اطراف بشقاب را اسکن و نقشه برداری می کند. و موقعیت های بهینه برای ارتباط با ماهواره های مختلف بالا را محاسبه می کند. این اتصالات به طور خودکار تنظیم می شوند، بنابراین نباید نگران تغییر مداوم تنظیمات خود باشید

 

 

ترجمه و تنظیم مقاله : میلاد حکمتی

نظرات کاربران

جهت درج نظر باید وارد سایت شوید : ورود